Виховна система ліцею – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та будується відповідно до моделі випускника.
Мета виховного процесу – створення умов для творчої самореалізації особистості та засвоєння нею моральних правил співжиття у людському суспільстві
В основу системи виховної роботи нашого ліцею покладено ідеї родинного виховання. Ми враховуємо особливості виховного впливу навколишнього середовища, сприяємо встановленню оптимальних взаємин із соціумом, а також створенню цілісного виховного простору. Найбільш ефективною моделлю взаємовідносин між школою й соціальним середовищем, зокрема сім’єю, є їхня взаємодія.
Наш ліцей перебуває в пошуку нових концептуальних підходів до здійснення взаємодії з сім’єю; зокрема, вона розглядається як інтегрована соціально-педагогічна система, яка відкрита до зовнішніх впливів різноманітних соціальних інститутів та, у свою чергу, має вплив на їх діяльність. У нашому розумінні родинно-шкільний виховний простір — це соціально-педагогічна система виховання,
Виховання — це процес соціальний у найширшому розумінні. Тому при відборі методів педагогічного впливу на особистість наш ліцей віддає перевагу тим із них, застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності.
Оптимізація взаємодії ліцею і сім’ї – необхідна умова успішного виховання і навчання дітей. Там, де вчителі і батьки виступають єдиним фронтом, там звичайно краще поставлена робота ліцею і правильно організовано виховання дітей у сім’ї.
Організація роботи з батьками здійснюється за такими основними напрямами:
Співдружність ліцею з сім’єю, опора на родинні традиції набуває сьогодні нового педагогічного змісту та особливої актуальності. Адже об’єктивна необхідність взаємодії школи і сім’ї у розвитку особистості має глибокі соціальні й психолого-педагогічні основи.
Трикутник: школа – учні – батьки є опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником всіх шкільних справ, ідей і задумок.
Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колектив ліцею вбачає:
– гармонійний всебічний розвиток дитини;
– підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах;
– формування в дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;
– розуміння пріоритету виховання дітей у сім’ї та гуманних взаємин між членами родини;
– важливості ролі сім’ї у житті суспільства;
– створення сприятливої трудової атмосфери в сім’ї;
– виховання національної свідомості і самосвідомості;
– культура поведінки в сім’ї;
– залучення до традицій родинно-побутової культури українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.
На основі даних завдань у ліцеї розроблено структуру родинно-сімейного виховання. Вона зберігає цілісність відносин: школа-учні-батьки, надає можливість проявити себе кожній із складових даної базової одиниці. До роботи в даному напрямку згідно структури широко підключається громадськість, різноманітні соціальні підрозділи і структури.
Прагнучи до прогресивних змін у вихованні, інноваційнойної організації виховного процесу у 2020 – 2021 н. р. ми розробили та затвердили власну програму “Я і моя родина” мета якої полягає у:
Реалізуючи завдання даної програми ми розробили такі проекти: “Моя сім”я”, “Партнерство школи і сім’ї в ім’я дитини”, “Здоров’я – найцінніший скарб”.